Saturday, April 21, 2012

Entry4_Nguyễn Thị Dung


ENTRY 4
Argument Structure and Fallacies
Item1
“If you know about BMW, you either own one or want one”


Analysis:   If people know about BMW, they either own one or want one
                If you know about BMW
             You will either own or want one
This slogan shows that you will have only two choices: either you own one or want one. In fact, you still have more than two choices. Maybe, you know about BMW, but you don’t want to buy it.
This belongs to the content fallacies-  Fallacies of Presumption: False dilemma
Item2
                 


Source: http://www.youtube.com/watch?v=Jzjga17oBqk

Analysis:          Everything which still retains the initial quality is better
                       Heineken unchanged since 1873
                    Heineken has better quality 
It is not true that if Heineken didn’t change its taste since 1873, it taste is still good and better than other drink
This advertisement belong to the content fallacies – Fallacies of relevance
It appeal to Tradition -  Trying to get someone to prefer Heineken because it still maintains its taste for a long time
Item3
Chức cao
Hai người bạn thân lâu ngày mới gặp nhau. Sau một hồi hàn huyên ôn lại chuyện xưa, họ chuyển sang đề tài công việc. Một người hỏi.
- Này, cậu nhận công việc mới thế nào?
- Cũng bình thường thôi, nhưng 70 người làm việc dưới chân tớ.
- Chúc mừng cậu! Câu được lên chức rồi à? Quản đốc hay phó quản đốc thế?
- Đâu có! Vẫn chân trắng thôi, nhưng hiện giờ tớ làm việc trên tầng 3.


Analysis:   Nếu bạn ở chức cao thì có nhiều người làm việc dưới bạn
                   Có 70 người làm việc dưới chân bạn
                   Vậy bạn có chức cao
This story has structure fallacies
The structure of that story is :
If A, then B
B
Therefore A
This right structure is
If A, then B
A
Therefore B 

1 comment:

  1. I think in your item 3, it commits fallacy of ambiguity. The phrase "70 người làm việc dưới chân tớ" is ambiguous.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.